Meditatie oefening 3

Zoek een rustige plek met gedimd licht. De houding maakt niet zoveel uit. Ga zitten of liggen zoals jij het lekker vind.. Adem diep in en laat daarna de lucht in je longen vrij wegstromen. Bij iedere uitademing bevrijdt je jezelf van storende invloeden in je gedachten. Op die manier wordt je een zuiver "voertuig" met de identificatie van je ware "zelf" en het weten van wie je eigenlijk bent. Je ego zal dan plaatsmaken voor een ander, (misschien collectiever) bewustzijn.

Op die manier voel je de verbondenheid met alles wat is en ben je een belangrijke schakel in het geheel. Vereenzelvig jezelf met het innerlijke vermogen om alles te scheppen wat nodig is om tot een beter leven voor jezelf en voor anderen te komen. Probeer in deze fase een stap terug te doen en de waarheid van je eigen ego onder ogen zien. Schrik niet wat je ziet of hoort, negeer datgene wat je te weten bent gekomen en zeg tegen jezelf dat je daar later in de meditatie nog op terug komt.

Ga verder en breng in gedachten alle mensen bij elkaar en laat aan hen de veranderingen zien die volgens jou nodig zijn om hier op aarde een betere wereld te creëren. Laat ze zien dat ieder individu ook in staat is om veranderingen door te voeren die hiervoor nodig zijn.

Wees geen leider of leraar, maar gewoon iemand die iets voordoet die op dat moment geen hinder van zijn ego ondervindt. Het ego is stoorzender nummer één. Een eenmaal gestreeld ego is voortdurend hongerig naar meer, waardoor het uiteindelijke doel vervaagt en niet bereikt zal worden. Maak het maar zo uitgebreid als je wilt, want niemand zal je onderbreken of in de rede vallen. Treed in details als je vindt dat het nodig is, hier bereik je mee dat je heel zuiver en ongehinderd door negatieve invloeden over een bepaalde problematiek kunt mediteren. Rond dit onderwerp langzaam maar zeker af.

Ga hierna in meditatie naar je zelf en probeer knelpunten in je geest of lichaam te vinden die misschien een storende factor in je dagelijks leven zijn. Het gaat hier puur om het visualiseren van deze knelpunten en het genezen hiervan. (Zie boekenlijst: Shakti Gawain / Creatief Visualiseren)

Juist op dit niveau in je meditatie ben je het sterkst en zullen de resultaten in je dagelijks leven een uitdrukking vormen van wat jij mediteert. (en vooral hoe!) Het scheppen van een gedachte is niet moeilijk. Het gaat erom de gedachte te creëren op het moment dat je mentaal, lichamelijk en spiritueel op je sterkst bent en dat is altijd in meditatie. Doorgaans als je voor je gevoel een beetje op de helft zit.

Het is "gevoel", omdat tijdens een goede meditatie, tijd bijna geen enkele rol speelt. Voor je het weet is er zomaar een half uur voorbij alsof het slechts 5 minuten waren. Rond deze meditatie af in het besef dat je weer een stap dichterbij bent in je groei naar een bewustzijnsniveau waar niet alleen jij, maar iedereen in jou omgeving baat bij heeft.

Probeer op een zo prettige manier mogelijk uit je meditatie te komen. Dit kan je bereiken door je er net zo op voor te bereiden als toen je begon. Daarna beweeg je vingers een voor een. Begin met je vingertoppen en breidt het bewegen net zolang uit tot je met gestrekte armen vooruit zit. Ergens in dit proces doe je ogen langzaam open en kijk naar jezelf hoe je bezig bent je handen en armen te bewegen. ( Het blijft leuk.)




Disclaimer GoodFeeling.nl

GoodFeeling.nl publiceert met de grootste zorgvuldigheid positieve informatie ten behoeve van de algehele gezondheid. Altijd preventief en nooit diagnostisch.

Bij lichamelijke en/of geestelijke klachten kun je het best contact opnemen met een specialist of je huisarts. (redactie GoodFeeling.nl)