Mini Workshop Relaties

think-aboutIemand liefhebben en accepteren zoals ze zijn staat bekend als onvoorwaardelijke liefde. Dat is iets waar je veel tijd aan zult besteden om hier aan te werken. Een beetje hulp hierbij is niet verkeerd.

Het is niet zo dat wanneer je iemand liefhebt en accepteert, je ook akkoord gaat met onacceptabel gedrag in welke vorm dan ook. Het betekent dat je die persoon (Ziel) liefhebt en accepteert, niet het gedrag van die Ziel. Het gedrag is niet "wie zij zijn", de innerlijke Ziel is wie zij zijn.

De huidige stand van zaken met betrekking tot je relaties is een uitstekende spiegel waar je heel goed kunt meten hoe hoe je er zelf voor staat. Anders geformuleerd, deze huidige stand van zaken is uiteindelijk dat wat jij Creëert.

Kijk jij wel eens naar die ene persoon waarbij jij je concentreert op zaken die je niet leuk vindt zonder te wensen dat het zou veranderen?  Of juist op de kwaliteiten die je wel leuk vindt en bewondert? Onthoudt dat alle gedachten, woorden en daden Creëren. Je krijgt precies datgene terug wat je hebt uitgestuurd.

Dus wanneer jij de gedachten uitzendt: Waarom is zij zo moeilijk om mee te leven? Waarom gedraagt hij zich altijd zo? vraag jezelf  dan eens af wat je nu eigenlijk precies aan het doen bent!

Dit is het moment om je hoofd er even goed bij te houden, want de essentie van wat er op dat moment precies gebeurt ligt zo voor de hand, dat je het juist daarom over het hoofd zou kunnen zien. Feitelijk doen de meeste mensen dit ook.

Haal maar eens de vraagtekens weg bij die zinnen en je zal zien dat je eigenlijk zegt: “Ze is zo moeilijk om mee te leven”.  “Hij gedraagt zich altijd zo”. Zie je wat je aan het doen bent? Onthoudt dat alle gedachten Creëren..

Je hebt zojuist precies dat gedrag gecreëerd wat je zo graag had willen veranderen. Om de eenvoudige reden dat je de “Wet van Aantrekking” niet hebt begrepen of dat de essentie ervan niet tot je was doorgedrongen.

Doe maar eens het volgende experiment:

Kies iemand uit jouw leven waar je van houdt, maar waar je weleens moeite mee hebt.
Denk aan de gedachten die je in het verleden op die persoon hebt geprojecteerd en dan met name de negatieve gedachten. Vraag jezelf nu af of het gedrag dat je niet leuk vindt aan die persoon op enige manier correspondeert met hoe je over die persoon denkt? Wanneer je eerlijk bent tegen jezelf zal je zien dat het exact overeenkomt.

Natuurlijk zullen zij zich in de eerste instantie zo hebben gedragen zodat jij tot de conclusie kon komen dat je dit gedrag niet leuk vond, maar we hebben allemaal wel eens een off-day, misschien wel meer dan een.  Maar hoe meer jij je gaat focussen op dat gedrag, hoe meer je er van te zien zal krijgen. Dit is gewoon het Leven wat doet wat het moet doen. Namelijk het bevestigen en manifesteren van jouw verwachtingen, zodat het zich vroeg of laat voor je zal ontvouwen.

Nu je in staat bent dit allemaal tijdig te herkennen, wat ga je er mee doen? Wat kan je er mee doen?

Heel simpel: op het moment dat je in negatieve gedachten begint te “vallen”, “vang” je jezelf. En dan ga je heel eenvoudig het perspectief veranderen, je invalshoek. Concentreer je op de dingen die je aan die persoon leuk vindt. Hoe leuk ze ook kunnen zijn, hoe je ervan houdt hoe ze lachen of het geluid van die ene schaterlach. Hoe ze ook hele aardige dingen doen en hoe behulpzaam ze kunnen zijn. Blijf die positieve gedachten uitstralen. Hou vol want je zal misschien een beetje eerder gedane negatieve werkzaamheden ongedaan moeten maken, maar wees er op tijd bij en focus je dan op het positieve.

Dan is het moment aangebroken dat je je begint voor te bereiden op een “bijna magische” transformatie van je omstandigheden.

Wees altijd waakzaam op de Kwaliteit van je gedachten, want wat je denkt staat in direct verband met wat je om je heen zult waarnemen en wat het Leven je gaat laten zien. Het is het verschil tussen onbewust en bewust Creëren.





Disclaimer GoodFeeling.nl

GoodFeeling.nl publiceert met de grootste zorgvuldigheid positieve informatie ten behoeve van de algehele gezondheid. Altijd preventief en nooit diagnostisch.

Bij lichamelijke en/of geestelijke klachten kun je het best contact opnemen met een specialist of je huisarts. (redactie GoodFeeling.nl)